Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

خفاش های باکلاس شب یا متجاوزان محترم

خفاش های باکلاس شب یا متجاوزان محترم

این طيف از ضعف مالی قربانيان خود بهره می گيرند و قربانيان خود را با قوت مالی همراه می کنند

شاید هر چند وقت یک بار گزارشی از یک تجاوز  قلب تمام ما را می آزارد. معمول این است که بعد از شنيدن خبر، لب به سب و لعن متجاوز بگشایيم و هر چه در توان داریم نثارش کنيم.

حکایت ما شده ماجرای گله ای که وقتی گرگی به آن تعدی می کند ، همه گرگ را بی توجه به خصائص ذاتيش سب و لعن می کنند و چشم بر خطای چوپان و احمال نگهبان گله پوشيده می دارند. آری٬ انسان در خصائص خود خير و شر دارد که این اوصاف برای او اعمالی را می سازد.

تعدی و تجاوز فعل شيطانی است که انسانی به خاطر حظ نفس و لذت تن ، انسان دیگری را به جبر به خدمت خود در آورد. متجاوز به چيزی که اجازه یا توان دسترسی نداشته دست درازی می کند و با استفاده از ابزار خود،  چه جسمی و چه مالی نظم ملزوم را بر هم ميزند.

بررسی ریشه های تعدی در این یادداشت ميسر نيست اما باید توجه داشت تعدی گران اقسامی دارند. گروهی که معمولا ما خبر جنایات آنان را می شنویم افرادی هستند که به جبر و قوت تن متوسل می شوند و قربانيان خود را با ضرب و شتم به خدمت افعال شيطانی خود در می آورند. گروهی نيز نه جبری بدنی می کنند و نه فریاد و عربده ای راه می اندازند بلکه بسيار محترمانه به اغراض خود می رسند.

این طيف از ضعف مالی قربانيان خود بهره می گيرند وقربانيان خود را با قوت مالی همراه می کنند این افراد می توانند مقتدرانه جولان دهند و به چشم یک محل فساد به اطراف خود نگاه کنند . وقتی قوت مالی موجب احترام شود اشتراک فعلی بين متجاوز فقير و غنی از بين می رود این یکی ملعون است و آن یکی محبوب ((گرچه دستگاه عدلیه در جایی که کار به صدور حکم میرسد فرقی نمی گذارد و کار خود را درست انجام می دهد)) ، مفعول در هر دوی این گروه ها از سر ضعف تن به جبر داده است یا ضعف تن و یا ضعف زر٬ پس متجاوز در هر دو صورت به جبر متوسل شده و آن که از قوت زر بی بهره مانده و توان مالی تعدی گر غنی را می بيند که چه راحت به اهداف خویش می رسد این خلا را می خواهد با داشته هایش که همان قوت تن باشد جبران کند اختلاف طبقاتی و چشم پوشی از نياز های انسانی ریشه های اصلی این اعمال است.

البته اقسام و گروه های دیگری هم هستند که موضوع بحث این یادداشت نيست اما در کل به قول فيلم زندگی خصوصی راستی حاجی چی شد که به این جا رسيدیم......

ارسال نظر

خوش آمدید

سلام، من وحید زاهد هستم

توفیق تحصیل در رشته ادیان و عرفان در دوره کارشناسی ارشد را داشتم و در حال حاضر مشغول تبلیغ و ترویج مسائل بنیادی در حوزه  دین و فلسفه هستم

استفاده از مباحث مطرح در وبلاگ فقط با ذکر منبع بلا مانع است 

آمار

  • بازدید امروز: 45
  • بازدید دیروز: 22
  • بازدید کل: 33795